Tíz éve élek Budapesten.

Akivel megismerkedem, annak rendszerint elmondom ezt a történetet, mert annyira jellemző arra, hogyan is kerültem ide.

Szóval 1998 telén, az addigi életemmel való elégedetlenség folyományaként állást kezdtem keresni Budapesten. Nem ismertem a várost, semmit se tudtam a külföldön való munkavállalásról, az állásinterjúk menetéről, még egy tisztességes önéletrajzot sem tudtam írni. Mégis behívtak egy Mikrovolt nevű kis céghez, ahová menedzserasszisztenst kerestek.

Az előbb felsorolt okok miatt kissé izgultam. Na jó, valójában be voltam tojva. Ültem az 59-es villamoson, és olyasmik jártak a fejemben, mint a viccbeli nyuszinak, aki átmegy a medvéhez kölcsönkérni a fűnyíróját. "Á, a medve mindig olyan mogorva, nem is kedvel igazán, biztos nem fogja kölcsönadni." Kedvem lett volna nekem is így beállítani a rettegett interjúra: "Dugják fel maguknak a menedzserasszisztensi állásukat!" Hiszen én biztos nem fogok megfelelni, kár is próbálkozni, hagyjuk a fenébe az egészet.

Na már most: én nem igazán hiszek semmilyen természetfeletti erőben. Nem vagyok vallásos, sem okkultista, sem babonás, sem ezotérikus, és egyáltalán. De az élettapasztalataim eddig azt bizonyították, hogy nem minden történik véletlenül az életünkben. És hogy igenis alakíthatjuk saját magunk a sorsunkat. Például pozitív gondolatokkal. Sőt, az sem baj, ha ezeket a gondolatokat szavakba öntjük. Mert a szavaknak mágikus erejük van. És ehhez a felismeréshez az a bizonyos állásinterjú is hozzásegített.

Ugyanis a villamoson épp azon a helyen ültem (vannak véletlenek?), ahol a "KIHAJOLNI VESZÉLYES" felirat található. Egy helyes kis fémtáblán. Csakhogy egy vicces kedvű utas itt-ott lekapargatta a festéket, így néhány betűt eltüntetett. A felirat tehát abban a pillanatban így nézett ki:

  HAJ  NI  ES ÉLYES

Kell-e mondanom, hogy természetesen megkaptam az állást?

A bejegyzés trackback címe:

https://blogdosag.blog.hu/api/trackback/id/tr171731717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása