Két esemény ihlette a mostani eszmefuttatást. Az egyik, hogy a napokban az egyik közösségi oldalon kaptam egy spamet, miszerint:

"Az Átváltoztatjuk TEAM-et azért hoztuk létre, hogy visszanyerd az Önbizalmad, és megmutasd mindenkinek milyen szépség rejlik benned. (...) Professzionális csapatunk segítségével megmutatnánk neked egy számodra eddig ismeretlen arcodat, és az átváltoztatás végén profi divatfotós segítségével fantasztikus képeket készítenénk rólad. A fotózáson kizárólag fashion (divat) jellegű képek fognak készülni, semmilyen erotikus kategóriában nem fogunk fotózni!"

Na, ez azért megnyugtató, nem? Az ajánlat egészen korrektnek tűnt, az egész egynapos macera 50 db képpel együtt mindössze 15 ezerbe fájt volna, ami azért is megfontolandó ajánlat, mert anno (évekkel ezelőtt) az esküvői sminkem önmagában 10 rugó volt, és hát lássuk be, nem lettem tőle Claudia Schiffer. A csábító ajánlat ellenére a következő választ küldtem a feladónak:

"Köszi a lehetőséget, de teljesen elégedett vagyok a külsőmmel, van önbizalmam, a férjem pedig profi fotókat készít rólam, igaz, nem "fashion" stílusban, de egye fene. Amúgy sok sikert a vállalkozáshoz!"

Nos, a fenti állításokból ugyan csak annyi igaz, hogy Tibi tényleg remekül fotóz, de muszáj volt valami nagyon visszautasítót (sőt: rendreutasítót) írnom, mert az ilyenek mindig kiverik nálam a biztosítékot. Könyörgöm, milyen alapon gondolja bárki (nyilván egy automata, amely kidobta a profilomat a megfelelő keresésre), hogy önbizalomhiányos csúnya kis gnóm vagyok, és majd attól fogom jól érezni magam, hogy pénzért cserébe "megcsinálnak", akár egy címlaplányt? Talán kicsit túlreagáltam a dolgot, hisz végül is csak egy lehetőséget ajánlottak, ami még mindig jobb, mint ha telefonon keresztül akarnának eladni nekem bármit.

"Az átalakító csapat bombanőt varázsolt a 24 éves anyukából" - írja a Life.hu. Mindenki döntse el maga

Tény, életemben egyetlenegyszer, az esküvőmön magam is igénybe vettem szakértők segítségét ahhoz, hogy élőben, na meg az utókor számára készülő képeken tényleg a lehető legjobban nézzek ki. De: a sminkes és a fodrász is azt csinálta, amit kértem tőlük. (Na jó, a sminkes rábeszélt egy kis műszempillára, de nem adtam könnyen magam!) A menyasszonyi ruhámat pedig magam terveztem, és remekül éreztem magam benne a nagy napon, még akkor is, ha anyukám majdnem szívrohamot kapott, mikor meglátott.

Szeretem ezt a képet, de nem várom, hogy hétfőn reggel a tükörből ő nézzen vissza rám

Igen ám, csakhogy az esküvői fotókat nézegetve nem gondoltam azt magamról, hogy hű, de bomba nő vagyok. És főleg nem vontam le belőle messzemenő következtetéseket a jövőre nézve, miszerint ezentúl mindenkit elkápráztatok a szépségemmel. Ha most lehetőséget kapnék, hogy részt vegyek valami puccos partin, netán magán az Operabálon, valószínűleg újra szakemberekhez fordulnék. De korántsem azért, mert az önbizalmammal gond van (na jó, van, de melyikünknek nincs?), hanem mert az egy jeles alkalom, egy különleges esemény, amihez hozzátartozik a különleges készülődés is. Akárcsak egy esküvő. Az ember pár röpke órára kipróbálja, milyenné lehet "tökéletesíteni" a megjelenését, aztán visszatér a hétköznapokba, ahol a külcsín csupán egy igen elenyésző hányadát képezi a fontos dolgoknak.

És itt jön a második esemény, amely miatt írásra ragadtattam magam. Tegnap megnéztem a Stepfordi feleségek című filmet.

Nem egy nagy alkotás, még vígjátéknak is inkább középszerű, de épp az iménti gondolatokhoz passzoló kérdést feszeget: valóban az a tökéletes nő/feleség, aki makulátlanul néz ki, örökké csinos és mosolygós, konyhatündér, szexdémon és mindemellett kiváló anya? Tényleg ez a szerep, amit a férfiak elvárnak tőlünk? (Mellesleg ez minimum 4 szerep, de hagyjuk.) Hát, fiúk, vegyetek mozijegyet. Vagy ha nem, akkor mi is követeljük a magas, kisportolt, sikeres és sármos pasit, aki a lehető legváltozatosabb módokon kényezteti a párját.

Szóval legyünk reálisak, és fogadjuk el, hogy ilyen tökéletlenek vagyunk, de még tökéletlenségünkben is szerethetők. Ha ezt elhisszük, akkor megspórolhatjuk az átalakítás költségeit: hisz a stylistok által kreált "bombanő" nem mi leszünk, csupán egy pillanatnyi illúzió.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogdosag.blog.hu/api/trackback/id/tr463549117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása